Posts tonen met het label Merkbaar Resultaat. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Merkbaar Resultaat. Alle posts tonen

dinsdag 15 april 2025

Weer oranje, Pa ... Even in gesprek met mijn vader

Niet voor de komende Koningsdag
Niet zomaar oranje
Wel, Pa
Om je ook nu dichtbij te voelen
Bij mijn stappen
Bij mijn leven
Ja, ook bij mijn tweede boek

Voorjaar 2020
Kleurde mijn kamer oranje
Mijn tweede master behaald
De eerste kon ik je in 1988
Nog net vertellen
Vieren deed ik zonder je
Ook toen in De Jonge Haan, nu De Eendracht

Rijk was het gevoel
Toen ik deze bloemen zag
Je voelde gewoon naast me
Dus ik nam ze mee
Weet dat onze vele, vele gesprekken
Mijn woordvaardigheid deed groeien
Tot en met nu ... De dag is immers altijd langer dan vandaag🙏💓

Foto Helma Ketelaar

 

 

 

zondag 14 april 2024

Zachtheid omarmt

Als oog
Als hart
Als oor
Als hoofd
Als …

Openen voor zachtheid

Vanuit rust
Vanuit inzicht
Vanuit wijsheid
Vanuit ervaring
Vanuit …

Zachtheid omarmen …

Krijgt leven …


Een andere dimensie
Een andere diepte
Een andere beleving
Een andere waarde
Een andere …

 

Om …

… genietend …

vanuit

te

gaan

… L E V E N …

Foto Helma Ketelaar
 

woensdag 3 maart 2021

Wat een mooi idee.....

Ben jij wel eens op de grond gekwakt, zoals je een boek soms op een bureau gooit? Nou, natuurlijk juist op het moment dat ik dacht mooi mijn leven weer op te hebben, lag ik daar opeens op de grond. Ik schrok me wild. Voelde een heel zeer rechteroor, wat me enorm zorgen baarde en had overal pijn, een heel zeer hoofd én ik had het koud. Het was immers de eerste koude dag in november 2019.

Koud, dat heeft me gered. Ik zat namelijk thuis met een gevoerde hoody te werken. Had net met Sandra van Damespraatjes een afspraak gemaakt om te vieren, dat ik 10 jaar daarvoor zo met plezier een tijd ben gaan schrijven voor haar site. Nadat heerlijke telefoontje zag ik het zonnige koude buiten en nam me voor eerst die frisse neus te halen en dan aan de slag te gaan.

Bij de kapstok wilde ik dat leukere Pied de poule jasje aantrekken. Maar ja, dan moest die hoody uit, wat anders aan...zo kom ik nooit aan mijn werk toe, dacht ik nog. Dat was achteraf, mijn zeer waardevolle gedachte.

Want als je zo op de grond gekwakt wordt en je hebt een dubbele gevoerde capuchon, dan is het nog steeds een rot klap, maar met dat leuke jasje zonder capuchons was dit een ander verhaal geworden.

Nu ... ruim een jaar later en het laatste herstel nog steeds aan het handelen. Nog steeds elke dag weer vanuit balans verstandig levend... Daar ben ik en word ik er wat moe van, máár het gaat me stukken beter dan vorig jaar om deze tijd.

Dat is iets wat ik me de laatste dagen steeds weer afvraag: "Hoe ben ik toch die herstellende tijd van die hersenschudding doorgekomen, wat moest en moet ik van ver terugkomen." Niet alleen het letterlijk fysiek en mentaal hervinden van mijn evenwicht. Er zat nog een ander groot pijnpunt voor mij aan: ik kon niet meer zingen. Niet door mijn stem, maar door de kneuzing van mijn rechter kaakspier. 

Juist in zo'n hersteltijd kan even lekker zingen me zo'n kracht geven. Een paar korte regels leverde me, zelfs een half jaar na die rot klap, helaas, helaas een ruime tijd op de bank met een goed gekoelde hand. Wat deed dat smerig zeer.

Nu gaat het weer een beetje beter. Vorig jaar had ik eerst in al mijn naïviteit en optimisme nog gedacht dat ik in de zomer een week zou kunnen zingen in Mon Idee. Nou, vergeet het maar. 

Maar wat in het vat zit ....Het is weer eens een andere aanpak van zang en daar heb ik nu wel zin in. Nieuwe wegen en nieuwe muziek.

Gisteren eerst mijn "oude" muziek wat verzameld en opgestuurd. Vrijdag ga ontdekken of 50 minuten (zoom) zangles al gaat en wie weet, denkt deze optimist, als Corona en mijn kaakspier meewerken  kan ik eind augustus dan toch zingend genieten in Mon Idee..... Wat een mooi idee....

Foto Helma Ketelaar



zondag 20 december 2020

Houd elkaar (in gedachte en gevoel) juist nu vast

Het is een bijzonder jaar. Mensen zijn een beetje "kort voor de kar", zei een van mijn studenten me laatst.

Die uitdrukking was nieuw voor me: "kort voor de kar". Dat gezegde past voor mij wel in deze tijd. Juist nu we elkaar zo nodig hebben, lijkt dat "samen" mij hier en daar soms wat verder weg. 

Niet overal gelukkig. Ik merk mijn eigen directe kring warmte, meeleven en begrip. Echte aandacht voor elkaar; met ruimte en respect voor de ander. Laten weten dat je er, ook op afstand, echt bent.

Tegelijk ervaar ik ook wel in de samenleving dat het geduld wel eens even weg kijkt. Dan "lijkt" in mijn beleving het "er samen voor staan" in deze uitdagende tijd ons niet te lukken. Dat "lijkt" zo, denk ik, want ook "die anderen" beleven deze tijd op hun manier uitdagend en mogelijk voor hun gevoel als perspectiefloos en lastig.

Dit jaar zijn we misschien allemaal wel op zijn tijd ergens door anderen als "kort voor de kar" ervaren. Dat is naar mijn idee juist nu wel erg jammer.


Vandaar mijn kerstwens voor dit jaar
 

Houd elkaar

(in gedachte en gevoel)

Juist nu vast 

Dat is volgens mij, het beste wat elkaar kunnen geven.

Maak er mooie, bijzondere dagen van deze week!

Foto: Helma Ketelaar

 

 



woensdag 17 juli 2019

dinsdag 9 juli 2019

Mijmerkracht

Mijmerend vraag ik me af
Hoe dicht mijn eigen bubbel was
Hoe ondoorzichtelijk die wand
En ... zag ik dat wel

Hoe vaak leek mijn weg
Enkel maar rechtdoor
Te kunnen gaan ...
Waar was die splitsing, die bocht?

 Onderweg van de week
Reisde ik comme ci, comme ça
Dat bracht me prachtige plekken
Rust en ruimte


Hoe kom ik open luisterend terug
Hou ik dat vast
In de balans van alle dag
En ... hoe merk jij dat ...

vrijdag 7 december 2018

Met wie heb ik het genoegen? Met het FD ?!

Als marketeer heb ik mij niet ingeschreven in het "bel mij niet" register. Niet dat ik zo graag "plat"gebeld word. Ik vind het vanuit mijn marketingervaring en -professie wel interessant hoe de diverse merken hun telefonische acquisitie aanpakken.

In mijn marketinglessen hebben we het vaak over merken en branding. Dan komt ook de (online) service ter sprake. Misschien is het waardevol de callcenters daar ook wat vaker in te betrekken. Persoonlijk vind ik de callcenters die er zijn, vaak een gemiste kans. Ik vraag me weleens af hoe de medewerkers door hun managers en die weer door klanten worden gebrieft.

Sinds kort lees ik naast (betalend) De Correspondent weer regelmatig online artikelen van het FD. Vanuit mijn studieachtergrond, economische en sociale geschiedenis aan de UvA, mijn zakelijke werk en politieke kleur bieden de artikelen van het FD me vaak een blikverruimende ervaring. Daar hou ik ook wel van. Ik had ook al even gekeken, welke abonnementsvormen het FD heeft. Ik kom immers niet voor niets ook uit de uitgeverswereld en snap heel goed, dat voor niets de zon opgaat.

Aangezien ik binnenkort eerst de scriptie van mijn tweede master echt wil opstarten, Master in Marketingmanagement bij NCOI, heb ik bij het FD op dit moment nog geen abonnement. Eerst de lesweken voor studerend werkend Nederland afronden en het theoriegedeelte van mijn scriptie op papier, had ik bedacht. Dan heb ik alvast weer een paar weken wat artikelen van het FD gelezen en kijk ik welke abonnementsvorm me past.

Deze week werd ik in mijn gedachtegang ingehaald. Als ik niet oplet, wordt mijn gedachtegang daar ook door bepaald. Ik werd gebeld. Mogelijk volgt er bij de lezer herkenning. Toen ik opnam hoorde ik: 
  • enorme herrie
  • veel gelach
  • drukte
  • een beller, die niet eens zijn naam zegt
  • laat staat namens wie hij belt.
Persoonlijk denk ik dan direct; wie is hier die opdrachtgever? Weet die wel hoe dit gaat? Ik heb zelf maar gevraagd met wie ik het genoegen had en namens wie. 
Namens het FD. Nou, als we het over branding hebben.... dan past dit niet voor mij bij het beeld dat ik van het FD heb. Dan heeft het FD heel erg veel geluk, dat het waar is wat ik tegen die "student"(?) zei, dat ik op inhoud en tijd op een mij passend tijdstip zelf een keuze maak uit de diverse FD abonnementen.

Dagen later loop ik me eigenlijk nog steeds te verbazen.... Met wie had ik immers het genoegen? Iemand namens het FD.......

PS Tijdens het schrijven van deze blog werd ik gebeld door iemand namens het GFK voor het kijkonderzoek. Dat was naar mijn idee een prettig normaal gesprek waar we woensdag even verder op doorgaan. Zo kan het dus ook :-)

dinsdag 27 november 2018

Vooruit kijken met de goede zaken van 2018 in je hart

Nu de dagen donker worden, groeit direct het verlangen naar een nieuwe start. Dromen over een nieuw jaar waar zoveel van terecht gaat komen. Het valt me op, dat ik er al heel wat mensen over gehoord heb.

Nieuw jaar, nieuwe plannen, nieuwe kansen. Kansen op geluk, dat diploma, dat nieuwe huis, die nieuwe reis, nieuwe sport, meer muziek, eindelijk doen wat je van plan bent.

Ook dit jaar, 2018, doen we veel en gebeurt ons veel. Als we niet opletten, doen we het haast onopgemerkt. Vervliegen die mooie momenten nog sneller dan onze posts erover op Instagram of Facebook.
Gemiste kansen zijn dat eigenlijk.


Hoe mooi is het om in de herfst en aan het begin van de donkere dagen van het jaar te beseffen wat mooi is/was in 2018. Wat je heeft verrast en geraakt. Wat had je niet verwacht en was er zo maar onverwacht. Zovele, dierbare (kleine) geluksmomenten die voorbij vliegen. Geluksmomenten die vragen om aandacht en gezien/gehoord/gevoeld te worden. Geluksmomenten, die als basis kunnen dienen voor 2019. Dit zijn blijkbaar zaken, die belangrijk voor je zijn.


Maak tijd en ruimte om jouw eigen reflectie op 2018 waardevol te maken. Met niet alleen de grote dingen, juist ook die rakende, kleinere gebeurtenissen en ervaringen. Schrijf ze op en laat ze op je in werken. Dat gaat prachtig in deze tijd. Gewoon bij een kaarsje, een lampje, op een bankje, alleen of met een ander tot je door laten dringen wat er zo mooi was.

Mooie gedachten, gevoelens en inzichten om te laten gisten, rijpen en uitgroeien naar een uitzicht op een nieuwjaar waar jij je stempel opzet. Met plezier en actief jouw stempel opzet. Want mooie dingen vragen vaak inzet, bij voorkeur vanuit passie. Dan houd je het langer vol, want volhouden is voor een gewenst resultaat vaak van belang. Dat zit niet alleen in doen, dat zit ook in volhouden van focus, aandacht, durven, horen, voelen en zien.

Pak je tijd om je mooie momenten te koesteren
Voel, zie, hoor wat voor jou van waarde is
Zet het in voor 2019
Suc6