zondag 20 december 2020

Houd elkaar (in gedachte en gevoel) juist nu vast

Het is een bijzonder jaar. Mensen zijn een beetje "kort voor de kar", zei een van mijn studenten me laatst.

Die uitdrukking was nieuw voor me: "kort voor de kar". Dat gezegde past voor mij wel in deze tijd. Juist nu we elkaar zo nodig hebben, lijkt dat "samen" mij hier en daar soms wat verder weg. 

Niet overal gelukkig. Ik merk mijn eigen directe kring warmte, meeleven en begrip. Echte aandacht voor elkaar; met ruimte en respect voor de ander. Laten weten dat je er, ook op afstand, echt bent.

Tegelijk ervaar ik ook wel in de samenleving dat het geduld wel eens even weg kijkt. Dan "lijkt" in mijn beleving het "er samen voor staan" in deze uitdagende tijd ons niet te lukken. Dat "lijkt" zo, denk ik, want ook "die anderen" beleven deze tijd op hun manier uitdagend en mogelijk voor hun gevoel als perspectiefloos en lastig.

Dit jaar zijn we misschien allemaal wel op zijn tijd ergens door anderen als "kort voor de kar" ervaren. Dat is naar mijn idee juist nu wel erg jammer.


Vandaar mijn kerstwens voor dit jaar
 

Houd elkaar

(in gedachte en gevoel)

Juist nu vast 

Dat is volgens mij, het beste wat elkaar kunnen geven.

Maak er mooie, bijzondere dagen van deze week!

Foto: Helma Ketelaar

 

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten